bloggen om det som hänt sedan sist.

har jobbat hela helgen. gott mycket bra. och varit riktigt kul.
chagall var rätt så lugnt och inte överstressigt denna gång.

friskis var mest komiskt. jobbade visst med en tjej som inte längre är anställd,
men som kom ändå. och tjejen jag skulle ha jobbat med, som är anställd, kom ej.
sedan lekte jag med jordens mest komiska unge.
han sade att hans mamma skulle bli jätte arg på mig,
för han skulle nämligen anklaga mig för allt dumt han gjort då vi lekte. dumdumsillsill heller.
jag sade till barnet att det var fult att ljuga och han besvarade mig med att han var "kemi".
kemi, tänkte jag. och det är?
jo ni, det är nämligen så att det är då man är väldigt väldigt smart. då är man kemi.
eller kanske ett geni, men stackars lilla barn hade inte uppfattat ordet bättre. =p
han hälsade förövrigt att han skulle ta äver världen och upprepade än en gång att han var kemi.

sedan har helgen rullat på med allt från jepardyspelande med carolines familj + fanny och jossen, shoppande och fikande med mamma och fanny på staden (skorskorskor), ha färgat och klippt fannys hår, till att ha börjat ännu en vecka i skolan. ujja. tänka sig att skolan aldrig verkar ta slut, eller? endast elva skoldagar och sex praktikdagar kvar innan jul för mig. och sedan då vårterminen drar igång äre bara sex månader kvar till studenten. så.

redan nu planeras vad som händer efter studenten.
först en sommar med jobb, jobb, jobb och åter mer jobb.
sedan förhoppningsvis storsjöyran eller någon annan festival.
sedan .. australien med sabina + familj, förhoppningsvis, om min plånbok tillåter det.
annars blir det plan b, vilket leder mig till luleå för en sommar / höst / vinter, eller så. ja, eller?

är avundsjuk på sabina för att hon har fått världens bästa jobb.
butiksbiträde i en butik där det säljs diverse surf / snowboard / skate grejer.
totalt min stil, och där majoriteten av butikens besökare är killar i åldrarna 16-25 år.
skall allt fara till stockholm och titta på när sabina jobbar den dag. jatack. bestämt.

nu skall jag fixa lite te till min hals som aldrig tycks bli riktigt bra.
lev väl, ät kött - over and out.

ps. saknar luleå som en apa. måste nog fara upp dit riktigt snart.
dock kommer madde, tommy och katten ner riktigt snart. tjugosex dagar kvar. oohja.

ps2. (för de som undrat lika länge som oss andra)
jag, sabina och louise har googlat och kommit fram till att:
bambi är en dovhjort. inte rådjur, inte ren, inte hjort. utan en dovhjort.
inte är han heller en bambi, vilket jag trodde var en ras i mina yngre dagar, utan en dovhjort.
dock är både rådjur, ren och dovhjort med i hjortrasen, men nu skall vi alla fokusera på det viktiga - att bambi är en dovhjort, jag upprepar: dovhjort. så, nu vet vi alla det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback