fjällen + fratellis.

denna påsk har varit allt annat än normal. blev en tio dagar lång fjällenresa till funäsdalen med pappa, ann och viktor. behövdes verkligen. har haft otroligt roligt. har åkt blades, druckit öl, turnerat med ewert ljusberg och stefan ström, druckit öl, sett en jädrans massa renar, afterskiiat, rockat, druckit öl och bara slappat. :) helt enkelt haft det tokbra. =D tror jag aldrig i mitt liv druckit så mycket öl som jag drack i fjällen, eller kanske på st: patricksday dådå. =p



väl hemkommen från fjällen blev det en blixtvisit hemma, innan jag fick för mig att ta mig en trip till sara i stenhagen där även fanny, carro och julia höll till. vi rökte vattenpipa och drack smooties. gott gott.

sedan var det söndag. jag, fanny och jessika drog till stockholm för att se the fratellis på debaser. drog en ölrunda på irländska wirströms, innan vi sedan drog oss mot hotellet vi skulle sova på under natten. ( sista bussen gick hem runt tolvtiden på natten, vilket vi kände oss stressade över, så jessika o fanny hade bokat hotell ) drog oss en öl till innan vi begav oss mot debaser. ( som förövrigt låg femtio meter från hotellet ) minglade lite med sabinas pappa gorm, och syster minna, innan spelningen. the fratellis uppträdde, och sen var det slut. kort spelning, otroligt .. ja .. tråkig spelning? de var jättebra live, men det var litegranna "upp på scen - sjung och spela - gå av i tre sekunder - upp på scen igen - säga: hey we're the fratellis - sjunga - säga: thanks - gå av scen". men efter konserten hängde vi med alla britter som var där ( =D älskar britter ). mötte en snubbe vid namn james, från liverpool som bott här i sverige i två år. ( vi hade sett honom tidigare på wirströms med ticnet biljett i fickan, men visste som inte att han skulle på the fratellis ) trevlig snubbe. mötte även två irländare som bor i uppsala, och jobbar på buddie's här i stan. ashetsig människa, var en av dom.

efter konserten så gick jag och fanny och åt. och OJ vad vi åt. först menyer på mc donald's, sedan låtsades jag vara som alla andra, och beställde en äppelpaj ( innehållandes mjöl, vilket jag ej tål ), till mig, och en muffins till fanny. och inte nog med det skulle vi visst till 7eleven sen och köpa ben&jerry's glass och chips. sedan gick vi till hotellet - och ringde ca 33 samtal till jessika innan hon svarade. hon hängde med en australiensk kortkort kille, som jag och fanny kallade pyggie (pygmé) på en bar, men kom efter ett tag till hotellet - med pyggie. blev ett gott skratt åt hela den historien och måndagen kom.

jag och fanny gick upp vid halv nio och käkade frukostbuffé medan jess fortfarande sov. sedan tog vi oss en kinalunch på söder också innan vi sedan strosade mot station. och med strosa, menar jag gå utavhelvete sakta a' la "2½ timme från söder till centralstation, med fyrahundraelva stopp påvägen vid glassbarer och någon enstaka sovenirshop". =p ingen av oss ville som hem.

väl hemma drog jag och mor oss på en övningskörningstur vilket jag tyckte gick kanon! :) jag må säga att jag är otroligt duktig för det lilla jag kört. men nu skall jag fan satsa.

nu borde jag nog sluta käka de sparrisar jag fick för mig att börja tugga i mig för en stund sedan, och sussa istället. men jag avslutar med några få bilder ( som jag säkert kommer få sota för :p ), på två av världens mest underbara människor som får mig att skratta som inga andra : fanny och jessika. ( och varför inte bidra med en lite tessilago med, när jag ändå är på g ? )



tack för mig. cheers big ears.

Kommentarer
Postat av: Jess

Du driver med mig...herrejisses.

2007-04-17 @ 01:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback