525 600 minutes.

mitt närmaste mål är att ta studenten med de betyg jag förtjänar, med tanke på det lilla jag satsar i skolan. jag har enda sedan ettan i lågstadiet gillat skolan, faktist, men gör det inte längre. jag har blivit en del av den gruppen som ogillar skolan på alla vis och känner att varje vardagskväll är som en söndag, med ångesten i kroppen, medveten om att "imorgon är det skola igen". motivationen ligger på noll, och jag vill göra allt tvärt emot, hur det egentligen skall göras.

nästa mål är att jobba utav helsike en månad, och sedan uppleva en helvetisk bra sommar här i sverige, och kanske till och med hinna med en utlandsresa, innan jag möter min närmaste dröm, flytten till glasgow, skottland. det känns som en evighet till den stunden då jag står där, då packar ihop mina saker för att sedan börja mitt liv som självständig. det är dryga fem månader dit, och med jessikas uträkningar; ca tre månader kvar till då vi kan börja planera på riktigt och leta lägenheter som vi till och med kan ansöka om. verkligheten är nära nu, verkligheten är just runt hörnet, men ändå frågar jag mig själv; varför kan inte tiden bara gå lite fortare ?

om jag skulle få bestämma skulle jag kunna åka redan nu, men då skulle kvalitetstiden med vänner och familj jag ser fram emot försvinna. så jag ler lite sådär som jag ofta gör, och gillar helt enkelt läget att jag får stanna en stund till, gör det bästa av tiden här i uppsala som finns kvar och ställer frågan till dig: vad vill du uppnå närmast i ditt liv, och hur skall du gå tillväga ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback