ett steg fram.

var pa en arbetsintervju igar pa den dar frisersalongen. jattefin och stor salong. verkade trevliga som jobbade de, men forstod dock bara halften av vad de sa. =p skall dit pa onsdag med en modell (jessika), och schamponera och fona hennes har for att visa vad jag kan. kanns i alla fall som att jag ar pa vag at ratt hall. dalig lon dock, men det ar i alla fall ett jobb.

jag och fanny skall sedan pa tisdag pa intervju pa ett stalle som heter walkabout. det ar en jattestor och fin australiensk bar / nattklubb. bara helgjobb dock, men det ar alltid en borjan. :) jessika har ej lamnat in sitt cv dar an, men skall dit idag och gora det hon med. kanns positivt och kul med walkabout.

har haft telefonintervju med hilton hotels, men vi sade ifran oss vidare intervjuer. nar vi hade haft telefon intervju 1/2 (trodde vi) sa de att: "ja, om det visar sig att ni gar vidare fran denna telefonintervju sa ar det bara fyra intervjuer till" vilket skulle innebara ca 2 timmar langa intervjuer, eller nagat sant over telefon.

___

imorgon skall vi ha inflyttningsfest i lagenheten. blir ett gang pa ca 25 personer. lite inflyttningsforfest aktigt, och sedan skall vi ut och se vad glasgow har att erbjuda denna lordag. skall bli tokskoj att traffa alla folken som man ej sett pa lange. hela flatwarmingpartyt skall bli skoj. :)

___

maste saga att jag nog ar den samsta manniskan i varlden pa att bestalla ol. bade i sverige och i skottland. forra veckan var jag och jessika ute med var van stella (egentligen stuart, men han dricker jamt olen stella, darav smeknamnet), och sa var det min tur att bestalla in ol:

- three pints of cambridge please, sade jag.
- ... eh .. what did you say, kronenburg?
- .. eh .. yeah . :)


men i sverige var jag nog anda varst:

- jag vill bestalla tva flatol tack!
- fatol?
- .. oj .. ja ..


vad vantas harnast? =p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback