tea time.

chefen min ringde här om dagen och undrade när jag hade tid att klippa henne, vi bestämde tisdag (igår), och innan vi avslutade samtalet sade hon glatt "and when you have cut my hair, we will have some tea".

jag gick som vanligt till jobbet igår, och besättade det hela för sonia som jag jobbar med. och hon sade "do you think she meant tea, as in tea .. or dinner?" och då slog det mig. skottar har nämligen något som heter tea time, och det är vad vi i sverige kallar middag. :p

mötte upp chefen min, och vi traskade mot hennes lägenhet. påvägen till henne frågade jag henne om en sak jag hört på jobbet. jag hade nämligen hört att hon och en man som även jobbar på cranberrys bor ihop. och sen har jag fått för mig att dom är syskon, och jag menar, visst kan syskon bo ihop. när jag sedan frågade henne om det hela sade hon: "but darling .. mike is my husband.." gissa om jag skämdes.

det gick galant att klippa håret på henne, och hon blev toknöjd, och betalade mig dubbelt så mycket, än vad jag bad om. :) så jag var lite nöjd jag med. :p

sedan efter klippningen blev jag helt rätt bjuden på middag. :) tror det var den godaste fisken jag någonsin ätit. och oj, ja .. vi åt fish and chips. min första fish and chips. inte någon dålig fisk, som man köper i snabbmats ställen, utan någon riktigt dyr och god fisk, som mike lagade ordning. sedan bjöds det på vin, och vi hade de riktigt trevligt. :) kändes nyttigt att träffa chef(erna?) utanför jobbet. fick mig att se en annan sida av dom. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback