tillagnad brita.

herregud.

laste nyss britas blogg som jag inte last pa valdigt lange eftersom jag inte haft sa mycket tillgang till internet. oj va rord jag blev.

"Fick nyss ett SMS av Therese som uppskattade min överraskningspresent jag skickade med hennes mamma när hon skulle hälsa på Therese i Skottland. Jag saknar Therese. På senare år har vi inte träffats särskilt ofta, men det har inte behövts. Någon gång i månaden har vi gått ut på en promenad, uppdaterat varandra om livet och sedan skiljts åt. Mer än så behövs inte, inte för mig i alla fall.


Det jag saknar mest är någon att prata med. Någon som är på min nivå, som jag inte behöver känna mig underlägsen inför. Varenda person jag skulle kunna prata med om allt möjligt med nu är alltid som en storebror eller storasyster. Fredrik, som är min storebror på riktigt, är lätt att prata med men sex års åldersskillnad gör ju en del. Samma sak gäller kusin Tove, som alltid varit lite som en storasyster för mig, nästan två år äldre. Sedan finns det inte så många fler.. Och de som kanske finns har alltid tagit den äldre rollen, eller i alla fall den som gått igenom mer än mig och på så vis verkar ha facit för hur man ska tackla situationer som kommer upp. Det finns ingen som bara kan säga "Aha", nicka och sedan inte komma med något förnuftigt svar, en lösning på något jag egentligen bara vill ventilera.


Therese - När jag får internet på heltid ska jag sätta mig ner och titta på flygbiljetter till Skottland. Jag längtar efter att träffa dig, se Skottland och hälsa på Craig. Spara någon trevlig helg ledig för mig. Jag kanske till och med skulle kunna lära mig att dricka öl för din skull, vem vet ;P"

___

ar nastan som tarogd. det dar var underbart fint skrivet. och om du behover pratar; smsa mig, sa ringer jag upp dig! :) var jag an befinner mig, och var du an befinner dig, sa finns jag har for dig. :) du betyder otroligt mycket for mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback