seriösa grejer.

för några dagar sedan fick vi ett brev till lägenheten. i brevet stod det att vårt hyreskontrakt går ut den 21a december, och att vi måste bestämma oss så fort som möjligt om vi vill behålla lägenheten och förlänga kontraktet, eller om vi vill säga upp kontraktet.

jessika och fanny har valt att flytta tillbaka till sverige, och jag har valt att stanna. så från och med den 21a december kommer jag börja mitt äventyr i glasgow på egen hand. så nu måste jag antingen hitta en lägenhet (vilket jag antagligen inte kan ha råd med på egen hand), eller någon som behöver en lägenhetskompis, det vill säga; har ett rum över till mig.

craig har lovat att höra med folk han känner på universitet om någon vet någon som behöver en flatmate, och folken på jobbet skall kolla runt dom med. så jag är positiv. men läskigt är det, för hittar jag ingenstans att bo, tvingas jag flyttat tillbaka till sverige, vilket jag inte vill för tillfället. jag gillar glasgow, och jag vill stanna.

men en sverige resa har kommit på tal, men blir nog inte förän efter jul, på grund av allt med lägenheten och så. och när jag väl far till sverige på besök, kommer nog antagligen craig med. och jag hoppas på att få visa honom ett snöigt sverige. (det snöar nämligen inte i skottland mer än ca 20 minuter per år) haha.

___

måste bara pika in i att det igår brann utanför vår lägenhet. det började lukta brandrök i hela vardagsrummet, och när vi kikade ut genom ett fönster i vardagsrummet så vi lågor som reflekterades i ett fönster mittemot vårt hus. panik fick vi, ringde brandkåren, och sprang ut ur lägenheten. usch, läskigt var det. men allt var lugnt, det brann i en container runt hörnet av vår lägenhetsbyggnad. dock luktade det rök i hela vår lägenhet halva kvällen, och det var rök utanför våra vardagsrumsfönster. (observera att jag tyckte synd om våra plastankor, eftersom de simmade runt i röken) =p

___

nåja, det var allt seriöst för läget. imorgon skall jag jobba, och tjejerna på jobbet har kommit på att vi skall vara utklädda till häxor, eftersom att halloween är på onsdag. så det skall bli kul att de hur folken ser ut imorgon. =p har dock ingen aning om hur jag skall se ut. hm .. nåja. kanske skall ta och äta kvällsmat snart. är dock fortfarande mätt sedan den gigantiska lunchen jag hade med craig idag, men något måste jag äta. sen skall jag iväg på bio med craig ikväll. skall se ratatuille. hoppas som tusan att den är kul, har hört att den är i klass med finding nemo, men det återstår att se :)

hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback