ibland hander saker som far en att tanka till.


for ca en eller tva veckor sedan skjutsade craig hem mig fran sitt hus, och pa vagen sa stannade vi vid ett stoppljus. en bil korde upp vid sidan av oss och craig halsade pa killen i bilen brevid. craig forklarade att dom hade gatt i samma high school och att han maste vara ca tva ar yngre an oss, alltsa sjutton ar. (man kan ta korkort nar man ar sjutton i storbritannien).

nar stoppljuset slog om till gront drog grabben ivag med bilen, craig korde efter, och jag kommer ihag att jag pa skoj sa till honom att han inte fick tavla med killen. sjalvklart inte, det skulle jag aldrig gora, sa craig till mig.

i tisdags fick jag ett smsa av craig dar han upprepade historian som hande den kvallen, och i slutet av smset stog det att killen i mandags morse hade kort ihjal sig. i tidningen stod det att olyckan intraffade halv elva pa morgonen, och att medpassageraren (killens storasyster) togs till sjukhus, kvinnan som han kolliderade med klarade sig utan skador, men att sjuttonaringen i bilen dog pa direkten.


jag och craig akte forbi dar det hande for ca en timme sedan. vagen var inte sarskilt bred men kan gatt rymma tva bilar utan att de behover sakta ner. tror vi passerade platsen dar det hande tva ganger innan jag sag blommorna - pa en rakstracka.

ibland hander saker som far en att tanka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback